12 grudnia 2020

Jak uszyć kapcie ? Prosty i szybki sposób

Przygotowałam dla Ciebie szybką instrukcje szycia kapci, do których nie potrzebujesz ani dużo materiału, ani wielkich umiejętności w zakresie szycia i konstrukcji. 
Szyje się je dosłownie w kilku krokach i składają się z niewielu elementów- dzianiny, gumki i opcjonalnie wstążki lub innych ozdób. 
Zapraszam do współnego szycia:
Kapcie które pokazuje są na rozmiar 38-40 około, a wykrój stworzyłam na podstawie starych kapci, które rozprułam i odrysowałam na papierze. Podaje niektóre wymiary, aby łatwiej było Ci narysować swoje. A jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie to możesz poszukać darmowych wykrojów na Pinterest np pod hasłem " slippers pattern sewing". 
Do szycia kapci wykorzystałam dwa kolory dzianiny polar minky, ale możesz skorzystać z różnych innych dzianin, a nawet jeansu. Inną parę uszyłam z dzianiny baranek z włosem, dzianiny drapanej oraz zamszu. 

Na jedną parę zużycie dzianiny to około 40cm, a elementy są niewielkie, więc możesz wykorzystać zalegające resztki materiałów. 

Oprócz dzianiny potrzebna też będzie gumka o szerokości 1 cm, ja wykorzystałam 9cm długości. Dodałam także ozdobę w postaci wstążki. 

Możesz użyć też jakiegoś usztywnienia podeszwy np pianki polietylenowej- znajdziesz ją w sklepie szewskim. 

Pokażę Ci proces szycia na jednym kapciu:

Zszyj tył kapci w wewnętrzej i zewnętrznej dzianinie. U mnie wewnętrzna strona kapcia to biały kolor, a zewnętrzna to granatowy. 

Przyszyj dwa elementy na górze. Powstanie tutaj otwór na nogę. 
Z tyłu doszyj gumkę na szwie. Naciągnij ją i doszyj tak, aby materiał się zmarszył. Np. jeśli gumka ma 9cm to doszyj ją na szerokości 15 cm. 
Obetnij zapas szwu na zaokrągleniu np wycinając trójkąty. Wywróć kapcie na prawą stronę i przestębnuj po wierzchu. W miejscu gdzie nad pięta jest przyszyta gumka nie rób stębnowania aby gumka lepiej się marszczyła. 
Połącz obie warstwy dzianin szyjąc po wierzchu aby w późniejszym procesie szycia się nie przesuwały. 
Teraz doszyj podeszwę przykładając ją prawą stroną do prawej strony górnej części kapcia. Łączysz tym sposobem trzy warstwy dzianiny. 
Jeśli chcesz użyć pianki to doszywasz ją razem z podeszwą, czyli moją granatową częścią spodu. 
Czas na ostatni element, czyli spodnia część wewnętrznej części kapcia, czyli biały element. Doszyj ją przykładając prawą stroną do prawej części białe, ale zostaw kilka centymetrów otworu na wywinięcie. Tutaj akurat zostawiłam otwór przy palcach. 
Przez otwór wywiń kapeć na prawą stronę i zaszyj dziurę ręcznie. 
Możesz doszyć kokardkę lub inną ozdobę. 

Jeśli chcesz aby spód kapci był antypoślizgowy to naklej specjalne naklejki antypoślizgowe, zrób wzorki z silikonu budowlanego lub kleju na ciepło. Jest to praktyczne zwłaszcza w przypadku kapci dla dzieci. 

Dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga. 
Mam nadzieję, że spodobała Ci się ta krótka instrukcja i teraz już wiesz jak samodzielnie zrobić kapcie. 
Daj mi znać czy uszyjesz ze mną kapcie. 

Znajdziesz mnie tutaj:

FACEBOOK

INSTAGRAM

Zajrzyj też do mojego sklepu internetowego, gdzie sprzedaję swoje rękodzieło:

2 komentarze

  1. Aktualnie zastanawiam sie nad kupieniem sobe maszyny do szycia i spróbowaniem czy cos mi wyjdzie, szczególnie, ze od dłuższego czasu szukam dla siebie jakiegoś fajnego hobby na popołudnia. Zastanawiam się czy własnie szycie nie będzie dla mnie odpowiednie...

    Patrzę sobie na nowe pomysły na blogu oraz nie wydają się takie trudne do uszycia, na przykład wspomniane tutaj kapcie...

    Żałuję jednego - że moja mama kiedyś miala maszynę i ją oddała (bo nie chciała już szyć). Taka maszyna bardzo by mi sie przydała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe podpowiedzi, sama nie szyję, ale podziwiam tych co umieją.

    OdpowiedzUsuń