17 grudnia 2018

Kolor i błysk, czyli sukienka sylwestrowa- instrukcja szycia

 Największy wiczór imprezowy zbliża się wielkimi krokami i jest tak samo żywym tematem jak Święta. Ja już jestem na to gotowa, bo niedawno uszyłam błyszczącą sukienkę, która będzie idealna na Sylwestra. 
W tym wpisie pokażę Wam jak uszyć prostą sukienkę z jednym wyjątowym elemetem- plecami z dekoltem "wodą". 

Do uszycia tej sukienki użyłam dzianiny z lurexem, która z jednej strony jest błyszcząca, a po lewej stronie gładka dzianinowa. To bardzo fajna dzianina, bo po uszyciu, w środku nic nie drapie i nosi się bardzo dobrze (już przetestowałam na sesji). Zakupiona w sklepie PINSOLA, jest w sześciu kolorach i aktualnie w promocji, więc polecam jeśli chcecie uszyć coś na Sylwestra/ karnawał. 
Skorzystałam z wykroju z Burdy 11/2016 model 116, ale zmodyfikowałam tył i zmieniłam dekolt na wodę. Chociaż taki jak jest w modelu też jest piękny i pasowałby do tej dzianiny. W sklepie Pinsola znalazłam również wykrój, który pasowałby do tej dzianiny, zerknijcie: WYKRÓJ
Wykroiłam części z dzianiny. Na główce rękawa jest zaszewka, którą zszyłam jako pierwszą. 
Zaszewki piersiowe na przodzie sukienki zaznaczyłam i zszyłam na maszynie. 
Następnym krokiem jest zszycie ramion na overlocku. Jest to dzianina, więc szyję całość zaczynając od ramion, potem doszywam rękawki, a na końcu zszywam bok razem ze szwem w rękawie. 
Przpinam szpilkami rękaw i doszywam do podkroju pachy. 
Kiedy mam już doszyty rękaw to pzypinam boki i szew rękawa i łączę wszystko na overloku. 
Dół i rękawy obrzucam również na overloku, a następnie podwijam i przeszywam na maszynie. 
Zostało już wykończenie dekoltu. 
Do wykończenia dekoltu użyłam plisek skośnych i połączyłam dwie żeby wystarczyło mi na wykończenie szerokiego dekoltu. 
W czasie szycia wymyśliłam, że zrobię na plecach dodatkowoe wiązanie, żeby ramiona nie uciekały mi za bardzo na boki i całość trzymała fason, ponieważ dzianina jest lejąca i podczas przymiarki nie układało się to zbyt dobrze.  Uszyłam dwa paski, wywróciłam na prawą stronę i przestębnowałam krawędzie. 
Pliskę skośną przypięłam do dekoltu i przeszyłam prawą stroną do prawej pamiętając o tym, żeby 2 cm od szwu ramiennego doszyć na tyle paski do wiązania. 
Podwijam pliskę i przeszywam w taki sposób, żeby po prawej stronie sukienki nie było jej widać. 
Mocuje wiązanie, żeby ładniej się układało. 
Wyprasowałam sukienkę po lewej stronie, a podłożenie przez szmatkę, żeby nic się nie stało z materiałem. 
Sukienka gotowa na balety! 
Jak Wam się podoba? Nadaje się na imprezę sylwestrową? 
Szyjecie sobie coś na tę okazję? 
Czekam na odpowiedzi! 

----------------------------------------------------------------------
Znajdź mnie tutaj:

♥♥♥
Faustyna

Brak komentarzy

Prześlij komentarz